Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

27 grudnia, 2017

W mojej przestrzeni ( z "Bolerem" w tle) - 30 sierpnia 2013



 Stanisław Kamocki Kwitnąca łąka (1904) -olej na płótnie

W mojej przestrzeni jest miejsca wiele.
dla ciebie i dla mnie
dla mnie i dla was.

Kobiercem barwnym łąki przywitam,
otoczę  orszakiem motyli
bąkom, trzmielom i skrzatom
Bolero lata słoneczne
na powitanie gościa każdego
grać każę.

Niech żuki tęczowe, kosmate,
przystaną na chwilę w swym znoju,
uciszą szmer trawy wysokiej
zapachem ziół, kwiatów i ziemi,
co w głowie zawróci każdemu,
wzbudzając rozkoszy pragnienie.

Panienki-ważki niech wzlecą,
 tęczą swych skrzydeł prowadząc
nad strumień pod wierzbą szemrzący,
gdzie spoczniesz  na łożu zielonym,
marzeniom oddając się sennym
o raju dzieciństwa straconym.

Tu świerszcze i polne koniki
ukoją cię  w rytmie Bolera,
gdy kumki zielonej wołanie
nostalgią napełni i żalem
za czasem dzieciństwa,
co znika w oddali.

W tej mojej cudownej przestrzeni,
gdzie miejsca nie braknie nikomu,
ugoszczę  hojnie każdego,
pojąc go złotym nektarem,
co złotoskrzydłe kochanki
z brzękiem modlitwy radosnej
z łąkowych kwiatów zbierają.
                                                   Lato  2013
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KK23BhEQVyU

W mojej przestrzeni ( z "Bolerem" w tle)

piątek, 30 sierpnia 2013 1:46

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz