Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

27 grudnia, 2017

tajemnica tworzenia - 12 listopada 2013



Mój wiersz

Mój wiersz
- to słowa wydarte myśli,
złapane w locie
donikąd,
nim stracą
pierwotne  znaczenie i sens
w niepamięci.

 Mój wiersz
-  jak motyl
zatrzymany w locie,
przykuty do papieru,
zastygły
w swym cierpieniu.

Mój wiersz
- ja sam :
 w wzlotach  i upadkach,
mieniący się
barwami motyla,
wieloznacznością słów.

                                       Marzec, 1978

    Dość późno zacząłem pisać mową wiązaną.  Nie miałem odwagi. Raczej wolałem czytać poezję , interpretować, recytować wiersze innych poetów (jestem laureatem kilku konkursów recytatorskich na szczeblu wojewódzkim).  Jako polonista musiałem to umieć, a na lekcjach właśnie starałem się poprzez analizę i interpretację przekonać młodzież do piękna poezji, do odnajdywania ukrytej rzeczywistości,  miejsc znaczących. Potem dziwiłem się , gdy abiturienci technikum  podczas pisemnego egzaminu maturalnego wybierali  temat poetycki i jakoś sobie nieźle radzili. Przyznaję - miałem ogromną satysfakcję.
    Ten wiersz powstał jako drugi z tych, do których mogłem przyznać się jako ich autor, a napisałem ich w tamtym okresie dwa. Dziś, porządkując swoje szpargały sprzed kilkudziesięciu lat, odkryłem rękopis. Sadziłem, że zaginął podczas przeprowadzki, ale wiersz w ogólnym zarysie pamiętałem. Ten pierwszy również ocalał .

tajemnica tworzenia

wtorek, 12 listopada 2013 0:26

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz