Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

26 grudnia, 2017

Spotkania po latach II - 16 sierpnia 2008

Gdy ich zobaczyłem, poczułem się o 30 lat młodszy.To było szczególne spotkanie.Tych klas nie uczyłem, byłem natomiast dla znacznej cześci uczestników wczorajszego Zjazdu wychowawcą w internacie. Chcieli - w ramach swoich sentymetalnych powrotów - spotkać się również z młodym wówczas, 30 lat temu, wychowawcą, a obecnie emerytem.
Dwie równorzędne klasy drogowe i jedna geodezyjna ( matura 1978r.). Wszystkim stuknęła już pięćdziesiątka, ale niektórzy , ku mojej nieskrywanej satysfakcji, zrównali się wyglądem zewnetrznym ze mną (i tu miałem trudności z ich rozpoznaniem) , innym zaś czas zatrzymał się co najwyżej na trzydziestce.
Podczas prezentacji powracała mi pamieć, zacząłem też kojarzyć nazwiska z osobami. A gdy zaczęły się wspomnienia, anegdoty, to już czułem się jak za dawnych lat. Było wesoło, panowała niezwykle serdeczna atmosfera. Zauważyłem, że istnieje miedzy nimi szczególna więź, że - zarówno chłopcy jak i dziewczeta ( dziś ojcowie, dziadkowie, mamuśki i babcie!) - traktują się już nie jak koleżanki i koledzy z ławy szkolnej, z jednej klasy, z jednej "budy", ale stanowią jedną rodzinę. I do tej rodziny włączyli również nas - niektórych swoich nauczycieli i wychowawców.Przyjechali na to spotkanie z dalekich stron: z USA, Austrii, Francji , z różnych zakątków Polski, by te dwa dni spędzić z sobą . Kiedy odnalazłem profile tych klas w "Naszej klasie", zagłębiłem się w lekturze wpisów na "Forum" każdej z nich.


Spotkania po latach II

sobota, 16 sierpnia 2008 22:48

1 komentarz:

  1. Komentarze do wpisu
    Skocz do dodawania komentarzy

    dodano: 28 sierpnia 2008 22:46

    Dziękuje Małgosiu za odwiedziny i pozdrowienia. Również pozdrawiam serdecznie. Tomasz

    autor tpetry

    blog: Przedspiew,
    dodano: 28 sierpnia 2008 21:49

    Kolejne wspaniałe spotkanie po latach.Pozdrawiam

    autor malgosia

    OdpowiedzUsuń