Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

26 grudnia, 2017

Rocznica - 31 sierpnia 2008

Obchodzimy kolejną rocznicę podpisania Porozumień Sierpniowych.       A wszystko to odbywa się w atmosferze daleko odbiegającej od tej, jaka wtedy panowała . Dziś tym obchodom towarzyszy niesmak. Nie uczestniczą w nich niektórzy z najważniejszych bohaterów tamtego Sierpnia. Zostali skutecznie opluci przez tych ,którzy im zawdzięczaja wolność słowa.
       Jeżeli nienawiść  (jak sie to ma z chrześcijańska postawą?) do Lecha Wałęsy da się wytłumaczyć wieloletnią propagandą środowisk związanych z toruńską rozgłośnią i pisowskich, to nie rozumiem zupełnie gwizdów pod adresem  marszałka Borusewicza, który  nie wystepował nigdy  ani przeciw ojcu dyrektorowi, ani przeciw prezydentowi Kaczyńskiemu. Ten ostatni próbował nawet wyciszać rozsierdzony tłum.
        Piękną postawą wykazał się prezydent Gdańska, który  usiłował oddac hołd (wbrew woli tłumu) wszystkim bohaterom tamtych wydarzeń. Atmosferę  w swoim stylu podsumował Jan Maria Rokita mówiąc, że zadziałali "talibowie", że są oni po obu stronach podzielonego społeczeństwa . Dla mnie to "tłuszcza", która opisywał Henryk Sienkiewicz w "Ogniem i mieczem"- a więc masa szczególnie podatna na  indoktrynacje wszelkiego rodzaju, niezdolna do samodzielnego , w pełni obiektywnego myślenia. Taka tłuszczą najczęściej posługują się dyktatorzy.



Rocznica

niedziela, 31 sierpnia 2008 21:04

1 komentarz:

  1. Komentarze do wpisu
    Skocz do dodawania komentarzy

    dodano: 24 czerwca 2016 1:08

    Interesujący wpis!

    autor leszek

    blog: http://www.andrzejewski.siedlce.pl/35-rocznica-podpisania-porozumien-sierpniowych.html
    dodano: 22 października 2014 21:17

    Kapitalna strona!

    autor Salomea

    blog: http://tinyurl.com/lautfwh
    dodano: 10 września 2014 18:09

    Ciekawy blog!

    autor Artur

    blog: http://www.28abc.com/comment/html/?541.html
    dodano: 15 października 2012 13:43

    Zapraszam Ciebie na mojego bloga! :D

    autor ferdynand

    blog: http://www.klub-konsultantek.pl/news/page/3
    dodano: 22 sierpnia 2012 15:45

    Wspanialy pamietnik internetowy, zapraszam do mojego bloga! :p

    autor czeslawa

    blog: http://www.promar24.pl/index.php?d=informacje&id=7
    dodano: 20 września 2008 22:33

    TEST IQ: www.testy-osobowosci.pl

    autor TEST IQ

    blog: www.testy-osobowosci.pl/?r=1
    dodano: 18 września 2008 23:51

    Bedzie mi miło

    autor tpetry

    blog: przedspiew
    dodano: 18 września 2008 23:21

    Niestety, taka jest część naszego społeczeństwa, jakby ktoś rozum odebrał. Panie Tomaszu, wpisywałam się ponad pół godziny w Księdze gości, dokładnie przepisywałam kod i niestety. . . Proponuję zniesienie kodu, usuwam spamy na bieżąco, jest ich coraz mniej. Podziękowałam na bloogu, teraz tu dziękuję za sympatyczne słowa. Miło, że umieścił Pan mój blog w ulubionych, czy mogę
    w rewanżu umieścić Pana u siebie? Pozdrawiam mile - Krystyna.

    autor laura

    blog: krystynar.bloog.pl
    dodano: 17 września 2008 23:40

    dziekuje,za slowa wsparcia i wiary we mnie.Pozdrawiam

    autor aga

    blog: www.kacperekzielinski.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń