Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

26 grudnia, 2017

Kiedy sen nie chce przyjść... - 21 maja 2007

Kiedy sen nie chce przyść, naucz sie na jawie śnić -śpiewał Piotr Szczepanik, piosenkarz okresu mojej młodości.
    Nie śnię  jednak tej nocy na jawie, bowiem kotłują mi się w głowie przeróżne myśli - zarówno dobre jak i złe, jako efekt licznych przeżyć minionego dnia.
Wróciem w niedzielę rano ze wsi, gdzie mam pasiekę , pełen zadowolenia z kontaktu z pszczołami . Właśnie moja pasieka powiększyła się o trzy roje, które przyleciały do niezamieszkanych uli i o dwa odkłady, które zrobiłem, aby z kolei moje pszczoły nie wyroiły się . (Dla niewtajemniczonych podaję, że odkład to sztucznie zrobiona nowa rodzinka pszczela z matką lub bez niej, z takiego ula , w którym jest bardzo dużo pszczół będących w nastroju rojowym).
Byłem na Mszy św. prymicyjnej nowowyświęconego kapłana, o. Michała . I tu, oprócz radości z powodu nowego kapłana,  pojawił się też  smutek wywołany utratą powołania  bliskiej mi osoby konsekrowanej.
Cierpienia innych bliskich nie dają mi dziś zasnąć .   Dokonuje bilansu jako ojciec. Nie zawsze wychodzi  pozytywnie . Wydaje mi sie , że poniosłem porażkę . Ale też odwiedziły mnie wnuczęta, którym potem na dobranoc musiałem przeczytać bajki. Wiele spraw nakłada się, na wiele pytań szukam odpowiedzi. Czy je znajdę?

1 komentarz:

  1. Komentarze do wpisu
    Skocz do dodawania komentarzy

    dodano: 25 stycznia 2015 12:15

    Atrakcyjna strona!

    autor Nicefor
    dodano: 24 listopada 2014 17:55

    Interesująca strona!

    autor Ronald

    blog: http://flavors.me/prowykat
    dodano: 07 maja 2014 19:19

    Ciekawa strona!

    autor Ksymena

    blog: www.revo.net.pl
    dodano: 22 maja 2007 22:34

    boże, jak Ty to napisałeś... "i gdy zamilkne to wiedz, ze jestem po tamtej stronie". Kiedys o tym myslalam. Juz o wszystkim zdazylam pomyslec. Ale mam nadzieje ze nic Ci nie jest, ze nie jestes chory...? poza tym nie wiesz kto z nas pierwszy umrze... Po trzecie jestem skazona. a tak dobrze byloby byc biala czysta kartka...

    autor hania

    blog: www.czarne-kwiaty666.bloog.pl
    dodano: 22 maja 2007 15:07

    Nie chcialabym ,zeby innym bylo przykro z powodu moich zmutnych postow.
    Uporzadkuje sie troche i na pewno wroce na bloga, a wtedy nabierze on weselszego tonu.

    autor aganiesia

    blog: www.pieknawiecznosc.blog.onet.pl
    dodano: 22 maja 2007 12:14

    Dziękuje, tego mi w tej chwili potrzeba - spojrzenia na moje problemy z dystansu , z boku, przez inną osobę. Już mi lepiej

    autor Tomasz
    dodano: 22 maja 2007 1:30

    Porażkę ponosi tylko ten, który nie starał się zrobić nic dobrego w swoim życiu. Rodzicielstwo jest bardzo trudną sztuką. To prawda, że czasami to w jaki sposób wychowujemy nasze pociechy, może potem rzutować na ich przyszłość, ale nie zawsze tak jest.
    Powołania nie można zatrzymać na siłę, tak jak na sile nie można zostać powołanym. Taką osobę należy wesprzeć, bo jest obarczona ogromnym brzemieniem. Ta osoba potrzebuje zrozumienia. To musi być dla niej bardzo trudny czas.
    Tomaszu , wszystko będzie dobrze. Wiem to, no i popatrz na te wnuczęta. Dziadek, to najwspanialszy facet pod słońcem.
    Pozdrawiam cieplutko

    autor sapana

    blog: sapana.bloog.pl
    dodano: 21 maja 2007 20:08

    tez mam takie noce ze nie moge zasnac... tak kilka pod rzad, a pozniej nagle jakis czas spie, a dalej znowu nie moge spac... i tak w kolko... marze zeby miec spokojny sen...

    autor hania

    blog: www.czarne-kwiaty666.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń