Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

26 grudnia, 2017

Gorzkie żale przybywajcie.... - 02 marca 2008

Żal duszę ściska, serce boleść czuje, - Gdy słodki Jezus na śmierc się gotuje;(...) Dziś już czwartą niedzielę wierni Kościoła katolickiego w Polsce gromadzą się na szczególnym nabożeństwie, jakim są Gorzkie żale. Nie ma żadnego przymusu, unieobecność nie skutkuje żadnym grzechem, a mimo to świątynia jest pełna jak na każdej Eucharystii( to u nas, na południu Polski, bo w zachodniej i północnej części nie sprawdzałem).
Ludzie przychodzą na tę starodawną uroczystość z potrzeby serca. Chcą w okresie
Wielkiego Postu towarzyszyć Chrystusowi w Jego męce - w Ogrodzie Oliwnym przy zdradzie Judasza, przy pojmaniu, przy pierwszym, brutalnym spoliczkowaniu, przy prowadzeniu na sąd do Kajfasza.
Oby się serce we łzy rozpływało, - Że Cię mój Jezu, sprośnie obrażało,(...) Ludzie chcą poruszyć i oczyścic swoje sumienia. Dlatego przychodzą, w tym dniu po raz drugi do świątyni, a gdy nie mogą, odprawiają nabożeństwo w domu.
Można w różny sposób przygotowywać sie do przeżywania Wielkieko Tygodnia Męki Pańskiej - przez wewnętrzne wyciszenie się, przez jakąś formę pokuty (wyrzeczenie sie papierosów, alkoholu, słodyczy) - by radośnie przeżyc poranek niedzieli Zmartwychwstania.


Gorzkie żale przybywajcie....

niedziela, 02 marca 2008 18:53

1 komentarz:

  1. Komentarze do wpisu
    Skocz do dodawania komentarzy

    dodano: 19 stycznia 2015 17:15

    Świetny wpis!

    autor waldek

    blog: http://spokojnemieszkanie.pl/ekologia-i-zysk/
    dodano: 05 grudnia 2014 17:52

    Świetny wpis!

    autor Adolfa

    blog: http://tinyurl.com/qev3e68

    OdpowiedzUsuń