Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

26 grudnia, 2017

Dobrze być ...dziadkiem - 21 lutego 2008

 A więc, choć czuję się wewnętrznie jeszcze młodo, to mam świadomość, że znajduję
 się w tzw. "okresie poborowym", czyli - po drugiej stronie kreski, od której zaczyna sie powolne wygaszanie wszelkiego potencjału ludzkich możliwości.
 
  Skutecznie uświadamiają mi ten fakt moje kochane wnuczęta , Jacuś i Justynka, które, ilekroć mnie zobaczą, rzucają sie na szyję z okrzykiem: Dziaaadziuś!
 Jacuś w tym roku przygotowuje sie do Pierwszej Komunii Świętej, zaś Justynka zawieszona jest między przedszkolem a szkołą, czyli w "zerówce".
 Patrzę na rozwój tych dzieciaków i przypominam sobie swoje dzieciństwo, dzieciństwo moich latorośli, a szczególnie ojca Jacusia i Justynki. Porównuję je i dostrzegam gwałtowny upływ czasu poprzez pryzmat różnicy w warunkach wychowania i wzrastania,  jakie były udziałem  moim i ich.
 Każdy dzień tego obecnego mojego statusu i ostatniego zarazem (pradziadkiem chyba już nie zdążę być), jest niepowtarzalny, dostarcza mi wielu wzruszających spostrzeżeń i niesie też pewną dawkę niepokoju o los tych niewinnych jeszcze i radosnych dzieciaków w tym skomplikowanym, nowoczesnym, pełnym nieprzewidywalnych zagrożeń - świecie. Czy za lat 10 (jeśli jeszcze będe żył) moje relacje z nimi bedą nadal takie serdeczne, czy będę nadal szczęśliwym dziadkiem, czy też zrzędliwym starcem, od którego młodzi będą uciekać?


Dobrze być ...dziadkiem

czwartek, 21 lutego 2008 17:24

1 komentarz:

  1. Komentarze do wpisu
    Skocz do dodawania komentarzy

    dodano: 18 sierpnia 2014 3:08

    Interesujący wpis!

    autor Przemek

    blog: http://tinyurl.com/n9aftxk

    OdpowiedzUsuń