Mój bloog to nie tylko własne przeżycia, ale też wspomnienia, przemyślenia dotyczące bieżących spraw. Pragnę, odkrywając przed innymi to, co mnie boli, interesuje, frapuje, zachęcić innych do wymiany poglądów, tudzież doświadczeń w prezentowanych tematach. Mam już bagaż doświadczeń życiowych, a jako świeżo emerytowany nauczyciel między pięćdziesiątką a sześćdziesiątką, czuję sie jeszcze potrzebny. Jestem już dziadkiem, choć na takiego nie wyglądam. Zajmuję się pszczelarzeniem, malowaniem, teatrem, pisaniem oraz działką. Parałem się też pracą samorządową, ale obecnie wyborcy zaproponowali mi czteroletni wypoczynek, dlatego też mam czas dla wszystkich, którym moje towarzystwo będzie miłe.

16 grudnia, 2017

* "Solidarni - nasz jest ten dzień..." - 13 grudnia 2006

"Solidarni - nasz jest ten dzień,
a jutro jest nieznane. . ."


To słowa piosenki , którą każdego wieczoru śpiewaliśmy przy kratach w ZK w Uhercah, a od kwietnia 1982r. w Nowym Łupkowie, podczas apelu połączonego z modlitwą. Wspominam ten okres z bólem , ale też z nostalgią, gdyż wtedy właśnie przeżyłem najważniejsze rekolekcje swojego życia i poznałem tylu wspaniałych ludzi z mojego regionu i ze Śląska. Wtedy poznałem, co to jest prawdziwy strach - i wtedy naprawdę przestałem sie bać; co to  jest ludzka podłość - i wtedy zrozumiałem ,jak naprawdę należy zachować się godnie; co to jest prawdziwa miłość - i wtedy naprawdę zacząłem kochać bliźniego; wtedy poznałem wiele ,wiele ważnych spraw, które zapadły mi głęboko w serce i nie da się ich już wykorzenić do końca mojego życia.
         

"Solidarni - nasz jest ten dzień..."

środa, 13 grudnia 2006 17:50

1 komentarz:


  1. dodano: 25 stycznia 2015 14:58

    Intrygująca strona!

    autor Alex

    blog: http://www.nascar.pl/profil/otplata
    dodano: 10 września 2014 21:02

    Wyborny blog!

    autor Cyrus

    blog: http://sjpfsc.com/comment/html/?535.html
    dodano: 06 września 2014 19:32

    Intrygujący wpis!

    autor Ryszarda

    blog: http://tinyurl.com/njwz8kz

    OdpowiedzUsuń